Dit snoepje van een Sprite was eerst een lelijk eendje. Het heeft de nodige energie gekost om deze Sprite een complete make-over te geven, maar het was een feest om te mogen doen.
En het resultaat is een plaatje van een caravan waar je gegarandeerd veel bekijks mee gaat krijgen.
Lees het verhaal en de info van deze Sprite goed door voordat je besluit een afspraak te maken.

Voordat ik begon met klussen is de Sprite eerst op de brug geweest bij een erkende caravangarage voor een technische check. Voor zo’n oud beestje zag hij er erg goed uit. Het chassis was goed, de remmen goed en de bodem was ook hard.
Het pimpen kon beginnen.
De caravan moest even wachten op zijn beurt en heeft de hele winter buiten gestaan. Kon ik gelijk testen of ‘ie waterdicht was.
In Mei ben ik gestart met de metamorfose. In de hoekjes in de banken was het op 2 plekken wat vochtig geworden. Dit heb ik als eerste grondig aangepakt door alles goed te drogen en alles goed af te kitten, plamuren etc.
Sindsdien heeft de caravan iedere bui getrotseerd en is er geen vocht meer te bekennen. Ik vind dit belangrijk dat je dit moet weten.

Wat is er allemaal gebeurd met de Sprite:

-Van binnen en van buiten zit de Sprite helemaal strak in de lak. Ik gebruik uitsluitend schilderskwaliteit verf met de juiste primer.
-De vloer is voorzien van een laminaatvloer.
-Ik heb de kastjes behangen en de deurtjes beplakt met plakfolie.
-Alle kastdeurtjes hebben porseleinen deurknopjes.
-De grote kast heeft legplanken gekregen (ook mooi gestoffeerd) en ik heb een nieuwe zijkant en nieuwe deur gemaakt. (oude waren lelijk)
-Bij het keukentje is een nieuwe zijkant gemaakt. (oude was lelijk)
-De kussens zijn professioneel gestoffeerd met kwalitatief hoogwaardige skaileer.
-Alle verlichting is vernieuwd en er is een stoppenkastje ingebouwd.
-De koelkast is getest en werkt goed. (zit ook een klein mini vriesvakje in)
-De gordijntjes zijn nieuw en mooi afgewerkt met een bies.
-De disselbak die er niet bij hoorde is verwijderd.
-De gasslang van het fornuis is afgekoppeld. Mocht je echt graag in de caravan willen koken dan zul je dit door een caravangarage moeten laten herstellen.
-Het waterkraantje is voorzien van een accu. Deze heb ik niet getest.
-Er zitten nieuwe banden onder
-De caravan heeft geen eigen kentekenbewijs omdat hij lichter dan 750 kg is met belading.
-Alle ramen zijn van glas en helemaal in tact. Alles sluit goed en ze kunnen behoorlijk wijd open.
-Alle ramen hebben nieuwe kozijnlijsten gekregen. De oude waren helemaal gebrokkeld.
-De deur is in tweeën te splitsen en heeft een super schattig raampje met gordijntjes.
-De deur is beplakt met grijs/witte ruitjes plakfolie
-Het dakraampje heeft een gordijntje gekregen
-De buitenkant is helemaal van top tot teen geverfd. Uiteraard zijn er nog deukjes en krassen te zien. Als je uit 1972 komt heb je ‘littekens’ door alle avonturen.

De caravan is zeer compact en lichtgewicht. Het kleine zitje is om te bouwen tot een bed van 70 x 185 cm en het grote zitje is om te bouwen tot een bed van 110 x 185 cm. De stahoogte is 180 cm.
In de banken kun je veel spullen kwijt, in de schuifkastjes en in de grote kast is ook ruim voldoende bergruimte. Er zijn 2 stopcontacten in de caravan.
Er is geen buitenverlichting. En er zit ook geen luifel/voortent bij. Tegen een meerprijs van 550 euro kan er een bijpassende luifel op maat worden gemaakt. (grijs-witte strepen met een roze bies) incl stokkenset.

Enkele accessoires horen bij de caravan, waaronder het opstapje, een stroomkabel van 20 meter, de kussentjes, de vaas met bloemen, de bloembak, een wit vliegengordijn met hartjes (niet op foto te zien), blauwe vilten mand, de vlaggenlijn van ByRens, Happy Campers boek van Caravanity, afwaskwast en enkele keukenspullen.
Indien gewenst mag het ronde vloerkleed erbij met de mintgroene draadstoelen.

De prijs van de Sprite is € 4500,00

 

Wil je de Sprite van dichtbij komen bekijken? Maak dan een afspraak.